Podstawy autorskich kursów

Sprzedawałem w Polsce i w Niemczech.
Sprzedaży uczyłem się także w Anglii i USA
Oprócz praktyki wspólną podstawą do różnych autorskich kursów są moje przemyślenia zawarte w artykułach, publikowanych w różnych miejscach:

andrzej fesnak 2 szkolenie-sprzedawcy.pl

  • Polska: Rzeczypospolita, Życie Warszawy, Gazeta  Ubezpieczeniowa (około 140 artykułów), Manager, Gazeta Bankowa, Asekuracja&Re, Twój Pieniądz, Bizneswoman, Pieniądz, Puls Biznesu, Gazeta Finansowa, CashFlow&You,
  • Anglia: Dziennik Polski, Metropolia, Cooltura,
  • Serbia: Osiguranje

Ponadto podstawami do wybranych kursów są moje książki:

Kursy sprzedażowe:

  • Polski Pies Ogrodnika. Układanie i tresura czyli refleksje o sprzedaży, Fundacja Fortis, 2011, 304 str.
  • Szkolenie sprzedawców ubezpieczeń, Poltext, Warszawa, wyd I 1998, ISBN 83-86890-41-X
  • Piosenki sprzedażowe, Biesiada w biurze, Sławomir Zygmunt, Andrzej Fesnak

Kursy interpersonalne:

  • Czy chcesz mieć tylko rację, czy tak rozmawiać, żeby być szczęśliwym? Studio Corner & Fundacja Fortis, 2015, ISBN 978-83-934475-2-7
  • Szkolenie sprzedawców ubezpieczeń, Poltext, Warszawa, wyd I 1998, ISBN 83-86890-41-X

A ponieważ jestem z wykształcenia kulturoznawcą, to zauważyłem, że nie da się mechanicznie przenosić amerykańskich, niemieckich, francuskich czy też innych wzorów sprzedaży na rynek polski. Nasze wzory kulturowe są trochę inne. Dlatego odrzucam jednorodne systemy sprzedażowe w formie franchisingowej, bo najczęściej nie funkcjonują w 100%.
Jestem pierwszym w Polsce trenerm, który przeprowadził  kurs Dale Carnegie “Lider wśród menedżerów”. I chociaż kocham filozofię Dale’a Carnegie, to jednak wiem, że nie da się jej mechanicznie stosować w Polsce.

Jesteśmy inni. Wymagamy “polskiego specyfikum” w filozofii kursu, w  prowadzeniu grupy, w używanym języku i gramatyce, w coachingu.
Dlatego realizuję tylko swoje autorskie kursy sprzedażowe, poprawione okiem kulturoznawcy, semiologa, językoznawcy i komunikologa – bo nimi jestem!