Podstawowe teorie i typy rozmów handlowych
Seminarium II/EISS/II/EISS/PTiTRH
Kurs odbywa się w sobotę i niedzielę
Sobota
09.30-10.00 Rejestracja, pobranie materiałów, kawa herbata
10.01-14.00 Sesje przedpołudniowe
14.01-15.00 Lunch
15.01-19.00 Sesje popołudniowe
19.01-19.30 Decyzje, podsumowanie dnia, wypowiedzi do kamery
Niedziela
09.00-13.00 Sesje przedpołudniowe
13.01-14.00 Lunch
14.01-17.30 Sesje popołudniowe
17.31-18.00 Decyzje, Plan Osobistego Rozwoju,
18.01-18.30 Wypowiedzi do kamery, certyfikaty, wspólne zdjęcie
W trakcie seminarium przewidziane są krótkie przerwy na kawę/herbatę.
Przy wprowadzeniu przerwy brane są pod uwagę następujące czynniki:
- zmęczenie i potrzeba odświeżenia organizmu,
- jednostka dydaktyczna (zamknięcie tematu)
- logistyka (czas do lunchu)
- informacja ogólna o szkoleniu:
Edukacja Ludzi Dorosłych
Każde szkolenie jest prowadzone zgodnie z regułami Edukacji Ludzi Dorosłych i uwzględnia następujące aspekty:
- kognitywne, czyli czego mają się uczestnicy dowiedzieć?
- afektywne, czyli co uczestnicy mają czuć na temat informacji?
- prakseologiczne, czyli jak uczestnicy mają wykonywać działania?
- kontekstualne, czyli jak mają to uczestnicy zastosować w swoim polu działania?
Więcej w Dziale Metody: Edukacja Ludzi Dorosłych
Rejestracja szkolenia
Szkolenie zostanie zarejestrowane na kamerze video głównie z następujących powodów:
- Do ćwiczeń umiejętności potrzebna jest rejestracja zachowania uczestnika, aby mieć nad czym pracować
- Rejestracja jest dowodem na
- sposób, styl i poziom prowadzenia warsztatu
- Elementy szkolenia mogą zostać wykorzystane w marketingu w dobrym rozumieniu kupieckim. Oznacza to pokazywanie ogólnych ujęć lub fragmentów działania bez eksponowania braku umiejętności jakiejkolwiek osoby lub ośmieszania jej, to oczywista etyka trenera!
- Uczestnicy po warsztacie wypowiedzą się do kamery oceniając szkolenie
- Last but not least – uczestnicy warsztatu będą mieć dowód na to, że w danym dniu byli rzeczywiście na szkoleniu a nie gdzie indziej
Tematyka
Sesja Techniczna wprowadzająca
- Logistyka seminarium
- Poznajemy się
- Jak będziemy pracować
- Kontrakt edukacyjny
- Wprowadzenie do zagadnień sprzedaży
Sesja: Modele rozmów handlowych
- Model 3 fazowy rozmowy handlowej
- Model 4 fazowy rozmowy handlowej – AIDA
- AIDA – przykłady własnych biznesów
- Modele wielofazowe rozmowy handlowej
- DIBABA
- VERKAUFS PLAN/ PLAN TRANSAKCJI
Sesja: Model techniczny
- Techniczna 5.5 – siatka (GRID)
- Pole 1.1 Mało klient/mało sprzedaż
- Pole sprzedaży 1.1
- Pole sprzedaży 1.9
- Pole sprzedaży 9.1
- Pole sprzedaży 9.9
- Sprzedaż techniczna 5.5
Sesja: Polskie problemy
- Ofertyzm polski
- Wzory kulturowe
Sesja: Niewidoczne a istotne
- Semantyka w rozmowie handlowej
- Gramatyka w rozmowie handlowej
Sesja: Praca u podstaw
- Założenia rozmowy handlowej
- Sposoby przygotowania rozmowy handlowej
- Sposoby prowadzenia rozmowy handlowej
Sesja: Warsztat specjalisty
- Sposoby przyśpieszania rozmowy handlowej
- Sposoby skracania rozmowy handlowej
- Cecha Zaleta Korzyść – intuicyjne rozumienie
- Triady sprzedażowe jako metoda argumentacji
Sesja: Finalizacja rozmowy
- Sygnały kupna
- Charakterystyka sygnałów
- Sposoby obserwacji
- Sposoby wywoływania sygnałów kupna
Metody
- Nagrywanie rozmów handlowych
- Analiza nagranych scen
- Coaching grupowy oraz indywidualny
Sesja: Zamykająca
- Plan Osobistego Rozwoju
- Podsumowanie
- Ewaluacja seminarium – wypowiedzi do kamery
- Losowanie zwrotu (jeśli przewidziane)
- Certyfikaty
- Wspólne zdjęcie
Moja etyka zawodowa
Zauważ, że w mojej ofercie dotyczącej rozmów handlowych nie ma koronnego tematu :
Obiekcje klienta
Uważam, że nie ma problemu obiekcji. Jeżeli prowadzisz rzetelną rozmowę handlową, w oparciu o analizę potrzeb klienta – nie ma powodu do obiekcji. Klient ma potrzebę, a ty ją realizujesz swoim produktem.
Z jakiego powodu miałby zgłaszać obiekcje?
Obiekcje są wtedy, kiedy sprzedajesz coś, co nie jest tak koniecznie potrzebne. Usiłujesz wzbudzić potrzebę a klient zgłasza słuszne obiekcje.
Ja nie będę uczuć jak masz:
- nawijać makaron na uszy
- wciskać cokolwiek
- motać klienta
- prać mu mózg itd…
Umiem tak, ale uważam to za głęboko nieetyczne.
Dlatego uczę tylko prawidłowo prowadzonej rozmowy handlowej w oparciu o potrzeby klienta.
Uwaga
- Czas trwania poszczególnych sesji może ulec małej zmianie ze względu na tempo uczenia się uczestników.
- Jeżeli używasz lekarstw – pamiętaj aby je zabrać
- Początek i koniec seminarium nie zmienią się.
- Jeśli nosisz okulary do czytania lub szkła kontaktowe – weź je, bo będzie trochę pisania i musisz wyraźnie widzieć!
Zdjęcia z seminarium oraz nagrane fragmenty wypowiedzi mogą zostać umieszczone na stronach www.
Finansowanie
Wartość seminarium to 4999 PLN.
Seminarium może być dofinansowane w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Na Śląsku 20/80 czyli uczestnik płaci 20% a resztę otrzymuje w ramach dofinansowania. W innych regionach kraju są różne modele. Może być:
20/80 albo 30/70 albo 50/50
albo nic (mazowieckie).
Pytania?
Jeżeli coś jest niejasne, potrzebujesz więcej informacji,
chcesz coś dopytać, chcesz doprecyzować,
ustalić dodatkowe szczegóły, to po prostu zadzwoń:
GSM:+48 602273971
(10.00 – 22.00)
Jak nie odbiorę – wyślij sms.
Oddzwonię!
Zapraszam!
dr Andrzej Fesnak, EFC®